Feestelijke fits en gifts: Onmisbare items voor het feestseizoen

Met de feestdagen om de hoek, is dit het perfecte moment om na te denken over gifts waarmee we onze dierbaren écht gelukkig kunnen maken. Geluk schuilt meestal in de dingen die we graag doen en dat is voor de personen op jouw lijstje niet anders! Telt jouw dichte kring een onvermoeibare feestjesafschuimer, een bankhang-koning(in), een sneeuwfanaat of een stressy host with the most? Of zijn jouw vrienden en familie al deze dingen samen en meer? Helemaal mooi, want dit jaar viert Zalando alle facetten van onze lievelingsmensen met de ‘Unwrap Your Story’-campagne.

Met actrice, regisseur en stijlicoon Chloë Sevigny in de hoofdrol, neemt onze campagne je mee op een stijlvolle ontdekkingstocht. We vieren de vele aspecten van onze identiteit en laten zien dat er voor elke unieke versie van onze loved ones (en natuurlijk onszelf) een perfect cadeau bestaat.

Unwrap Your Story verkent intieme settings, van familiediners tot avondjes uit met vrienden, waarbij elk scenario een ander hoofdstuk uit Chloës leven vertelt. De creatieve masterminds achter deze campagne zijn niemand minder dan de opkomende Ghanese styliste Laurie Abe en ons interne team, waaronder Thomas Wakeford, Team Lead of Styling Direction bij Zalando. Ontdek hier de toonaangevende modetrends die de campagne hebben geïnspireerd:

Y2K-NOSTALGIE

Geïnspireerd door de millenniumtrend die de afgelopen seizoenen de catwalks domineerde, werd Chloë gestyled in een bodycon denim jurk met een 00s kettingriem, een lange imitatiebontjas, en een Diesel denim tas in crème en blauwe ombre. Double denim was afgelopen jaar terug van weggeweest en ook in 2024 behoort deze iconische look tot het SS24-repertoire van menig modemerken, met ontwerpers als Blumarine, KNWLS en Dsquared2 op kop.

MODERN ACADEMIA

Ook de stijlvolle boarding school-look maakt een comeback. Zo gaf Miu Miu's SS24-collectie een boost aan de moderne preppy aesthetic, die nu razend populair is. Ook bekende gezichten zoals actrice Paris Jackson kunnen deze stijl waarderen. In de campagne steelt Chloë de spotlight met een geruite broek, een Gant Varsity jack, en een trui met ritssluiting en hoge hals. Een gezellige, studentikoze look die perfect is voor informele uitjes of dienst doet als stijlvolle loungewear tijdens de feestdagen.

GEZELLIG EN ZACHT

Voor de winter en feestdagen is er één onmisbaar item: dikke wollen truien! Deze knits voegen een vleugje kleur en TLC toe om de kille, donkere avonden door te komen en zijn het perfecte cadeau. Of het nu gaat om een smaragdgroene Studio ID V-hals, zoals te zien in onze feestdagencampagne, of een kobaltblauwe crewneck, deze winter maak je maar best plaats in je kast voor opvallende truien in allerlei kleuren en stijlen. Van Miu Miu's cropped kabeltruien tot Ferragamo's AW23 oversized turtleneck in tomato-girl-stijl. Een ding is zeker; de gezellige knit wordt niet langer beschouwd als een saaie basic!

PARTY ESSENTIALS

Elk jaar komt het weer neer op het vinden van geschikte maar OOTD proof outfits voor bedrijfsborrels, familiebijeenkomsten en diners met vrienden, en dat wordt vaak een last-minute zoektocht. Toch kun je met slechts een paar essentiële items, zoals te zien in Unwrap Your Story, moeiteloos de ultieme feestoutfit samenstellen. Een sprankelende feestjurk, puntlaarzen, een imitatiebontjas (denk aan de opvallende jas van imitatiebont gedragen door Olivia Wilde tijdens Paris Fashion Week) en een paar statement oorbellen zijn de ultieme must-haves voor al je winterfeestjes. Wat make-up betreft draait alles om een glow, met een dewy huid, glanzende lippen uit de jaren 90 en 'latte'-tinten als oogschaduw.

CADEAUS WAAR JE HELEMAAL WARM VAN LOOPT

Cadeautjes zijn altijd persoonlijk, maar voor de fashion-forward types is de balaclava een opvallend winteraccessoire, dat opnieuw furore maakt. Zoals te zien in onze campagne en gedragen door celebs zoals Emily in Paris-ster Lily Collins, is de balaclava zowel praktisch als stijlvol. Andere topitems om cadeau te geven zijn Y2K-laarzen van imitatiebont, leren handschoenen, en statement oorbellen die elke look naar een hoger niveau tillen.

Alle beelden kan je via deze link downloaden.

#Unwrapyourstory

​#Zalando