Zalando SS24: omarm het alledaagse individualisme

Als de lente in zicht, is iedereen klaar om de vele winterse lagen op te bergen en hun garderobe te vernieuwen met mode die hun individualiteit laten zien en hen voorbereiden op het warmere weer dat komen gaat. In de nieuwste lente/zomer campagne van Zalando worden modefanaten meegenomen in de werelden van professioneel voetballer van Real Madrid, Eduardo Camavinga, model en muzikant, Gabbriette, multi-instrumentalist en producer, CKTRL, TikTok-sensatie en model, Alex Consani, en haakcreator en producer, Henri Purnell.

Haal inspiratie uit de looks en passies van deze vijf creatives via de 'A Taste Of You' campagne en ontdek zo de unieke kenmerken die elk individu definiëren maar ook hoe persoonlijke verhalen niet alleen onze stijl, maar ook onze identiteit kunnen vormen.

Hier zijn de belangrijkste modetrends van SS24 die de campagne hebben geïnspireerd:

DARK ROMANCE
Geïnspireerd door de goth girl-trend die de afgelopen twee seizoenen de catwalks domineerde, belichaamt Gabbriette 'donkere romantiek'. De esthetiek is hard maar met een hyper vrouwelijke en romantische touch. Zoals gestyled in de campagne kan de look worden omarmd met een halternek top met vetersluiting en een latex minirok gecombineerd met plateau laarzen. Qua accessoires zijn stapels zilveren ringen en een paar XL zilveren hoepels de kers op de taart van een duistere romanticus.

BLOKECORE
Eduardo brengt portkleding samen met streetstyle, ook wel bekend als de 'bloke core'-trend. Zoals gedragen door Eduardo, wordt bloke duidelijk door de Nike-trui die in losjes passende jeans is gestopt, compleet met een paar chunky sneakers - perfect voor een informele uitje. Met Paradis als een van de vele designers die de trend in hun SS24-collecties toonde en het EK dat weer van start gaat in juni, zal de relaxte look zeker zowel voetbalfans als modebewuste mensen aanspreken.

MODERNE ROMANTIEK
Wanneer lichte materialen, zachte pastels en contrasterende levendige kleuren samen worden gestyled, ontstaat 'moderne romantiek' - een trend die in SS24-collecties vaak voorkomen waaronder bij Aknavas en Givenchy. Zoals gedragen door Henri, kan de look worden omarmd met een gehaakte trui, lichte crèmekleurige denim jeans en sneakers met een vleugje kleur voor een onverwachte twist. Met genderfluïde mode in opkomst staan breigoed en doorzichtige materialen centraal in de SS24 herenmode.

NIEUW MINIMALISME
Geen ingewikkelde ontwerpen, geen strak zittende kleding en niet meer dan twee kleuren - de look van Cktrl in de campagne is gebaseerd op zijn monochrome stijl en de trend van silent luxury die de SS24-catwalks domineerde, met ontwerpers zoals Ludovic de Saint Sernin die de trend in hun collecties presenteerden. Voor degenen die zich verbonden voelen met de coole en relaxte sfeer van 'nieuw minimalisme', kan de esthetiek bekomen worden met tijdloze klassiekers en alledaagse essentials, waardoor silhouetten ontstaan die ingetogen maar toch chique zijn.

Download alle beelden hier

Persberichten in je mailbox

Over Zalando

OVER ZALANDO

Zalando (https://corporate.zalando.com) is een toonaangevende e-commerce bestemming voor mode en lifestyle in Europa. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Zalando biedt een one-stop modebeleving voor inspiratie, innovatie, interactie en shopping. Als Europa's meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Onze visie is om het startpunt voor mode te zijn met een netto positieve impact voor mens en planeet.