Zalando en Aspesi lanceren Cinema Club, een exclusieve capsulecollectie

• Zalando creëert samen met Aspesi Cinema Club, een exclusieve capsulecollectie ‘Made in Italy’ die de Italiaanse cinema eert
  • De gezamenlijk ontworpen genderloze collectie bestaat uit 16 items, geïnspireerd op 7 iconische filmscènes in stijlvolle nylonprints
  • De capsulecollectie van Zalando en Aspesi wordt gelanceerd tijdens de Modeweek in Milaan ​

Zalando, een vooraanstaande Europese online-bestemming voor mode en lifestyle, en Aspesi, de pionier van het Italiaanse erfgoedmerk van tijdloze garderobe-essentials, lanceren ​ een exclusieve, gezamenlijk ontworpen capsulecollectie die de Italiaanse cinema eert. De collectie, gemaakt in Italië, is geïnspireerd op het iconische mode-erfgoed van Aspesi en de moderne benadering van luxe-consumenten ​ Zalando en bevat 16 unieke items die een frisse kijk bieden op utility wear. De capsule belichaamt een fusie van het DNA van beide merken en omvat iconische kledingstukken van het modehuis van nylon en katoen, ​ cargobroek ​ met genderneutrale shirts en t-shirts en geraffineerde stukken zoals het bomberjack en de cargobroek.

Ontstaan vanuit het idee om de ‘Gouden Eeuw’ van de filmcultuur voor jonge millennials een nieuwe interpretatie te geven, is deze samenwerking een liefdesbrief aan de Italiaanse cinema. De collectie bevat prints van de meest iconische scènes van meesterwerken van Italiaanse regisseurs en verkent kleding als een drager voor dynamische verhalen en zelfexpressie, in een combinatie met ​ filmiconografie en nylonprints. Het brengt de unieke esthetische visie van het verleden samen met de tijd van nu door middel van beelden en video-contentdie de essentie van vrijgevochten jonge individuen vastlegt - een brutale filmdialoog tussen acteur en filmregisseur, met in de hoofdrol Italiaanse acteurs, Coco Rebecca Edogamhe en Mattia Carrano.

“Deze capsulecollectie is een uitbreiding van ons partnerschap met Aspesi. Hiermee willen we onze band met moderne luxe consumenten verdiepen door een exclusief product voor Zalando te creëren met een geliefd made in Italy-merk. Deze gezamenlijk ontworpen collectie belichaamt de ‘effortless chic’-stijl en sluit perfect aan op de moderne levensstijl van onze Europese klanten. Door met Aspesi samen te werken, wilden we hen meer bieden dan alleen mode en hen met elkaar in contact brengen door middel van een uniek cultureel verhaal en een mode-ervaring die ter plekke werd onthuld en gevierd tijdens de Fashion Week. . Dit partnerschap is een uitstekend voorbeeld van hoe je op een zinvolle manier kunt samenwerken met designers en iconische luxemerken.” zegt Lena Sophie-Roeper, directeur Designer & Luxury bij Zalando.
Aspesi is bijzonder verheugd over de samenwerking met Zalando. Met de Cinema Club-capsulecollectie gaat ons partnerschap verder dan creativiteit, omdat we de mogelijkheid omarmen om ons erfgoed en merk-DNA geworteld in kunst te eren en onze gezamenlijke visie te delen met een breder internationaal publiek. Het creatieve concept is geïnspireerd op een samenwerkingstraject met Zalando, waarbij creativiteit en design zijn gecombineerd om samen een nyloncollectie te creëren die de essentie van de Italiaanse cultuur weerspiegelt. Samen geven we vorm aan een modeverhaal dat grenzen overstijgt en de vreugde van innovatie en het enthousiasme van een tijdloze expressie viert met een eigentijdse opvattting” voegt Carlos Pellegrini, VP Marketing & Sales bij Aspesi daaraan toe.

De exclusieve gezamenlijk ontworpen Cinema Club Aspesi for Zalando-capsulecollectie is verkrijgbaar op zalando.com vanaf 21 februari.

#AspesixZalando #CinemaClub

@zalando @aspesiofficial

Download hier alle beelden.

Zalando (https://corporate.zalando.com) is een toonaangevende e-commerce bestemming voor mode en lifestyle in Europa. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Zalando biedt een one-stop modebeleving voor inspiratie, innovatie, interactie en shopping. Als Europa's meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Onze visie is om het startpunt voor mode te zijn met een netto positieve impact voor mens en planeet.