NEW SEASON, NEW STREET STYLE

GESPOT TIJDENS PARIS FASHION WEEK

Terwijl een aantal van 's werelds meest gerenommeerde ontwerpers hun AW24-collecties onthulden op de catwalks van Paris Fashion Week, trokken de straten van de Franse hoofdstad hun eigen publiek. Van Safari Aesthetic tot huid-onthullende Soft Sensibility, de stijlen van de aanwezigen waren net zo boeiend als die op de catwalks. Zalando presenteert de hotste trends voor het komende seizoen rechtstreeks van de straten van Parijs:

GODDESS ENERGY

Een viering van goddelijke vrouwelijke energie, dit seizoen is gevuld met gedrapeerde gewaden en gouden tinten, geïnspireerd door historische vrouwelijke godinnen, koninginnen en krijgers. Nadat sterren op de rode loper van de Grammy's en andere beroemdheden godinnenenergie uitstraalden met hun glinsterende jurken, is deze trend uitgegroeid tot een favoriet voor occasion dressing.

SAFARI ENERGY

Safari jackets werden gespot in klassieke kleuren van zand tot, minder conventioneel, kersenrood. De safari-esthetiek, die een balans vindt tussen utilitarisme en silent luxury, kan worden omarmd met een jumpsuit met riem versierd met praktische envelopzakken en een paar sandaalhakken met bandjes.

MODERNE KLASSIEKERS

De romantische barokperiode, de operahandschoenen en de korsetachtige jurken met basque uitgesneden tailles doen denken aan het iconische tijdperk. Met veel beroemdheden die dit jaar tijdens het awards seizoen een op barok-geïnspireerde look met een verheven twist lieten zien, beleeft de vorstelijke look een comeback in de straten van Parijs.

Y2K STILL NOT DEAD

Nostalgie uit de jaren '00 is nog springlevend met baggy jeans, bruute sieraden en metallic prints die voor het tweede jaar op rij on trend zijn. Designers lieten opnieuw Y2K-looks in hun SS24-collecties terug keren, wat suggereert dat de trend dit seizoen relevant zal blijven.

SOFT SENSIBILITY

Huid is in - doorzichtige stoffen in gelato kleuren zweefden door de straten van Parijs. Transparante tanktops, shirts en polo's, die mannelijkheid herdefiniëren, waren allemaal te zien in de herenmodecollecties van SS24. Nu steeds meer celebs transparante pasvormen dragen, zal de trend zich verder doorzetten.

BEGIN 2010

Inspiratie komend uit andere decennia: stijlen uit het begin van de jaren 2010 waren deze week ook te zien - van versierde haar accessoires tot distressed shorts gecombineerd met modernere dad sneakers. Een ander meer controversieel silhouet uit die tijd werd deze week ook gespot: peplum tops. Tegenwoordig heeft het haat-liefde ontwerp een subtielere structuur met een minder dramatische flare.

CORPCORE EN OFFICE UNDONE

Business as usual - formele kleding blijft populair, maar dit seizoen staat een meer zorgeloze benadering centraal met ontspannen tailoring, oversized blazers en baggy krijtstreepbroeken. Zoals te zien is in verschillende SS24 designer collecties, strekt de populariteit van corpcore zich uit tot buiten de kantoorruimte.

DOWNLOAD HIER ALLE BEELDEN

Zalando (https://corporate.zalando.com) is een toonaangevende e-commerce bestemming voor mode en lifestyle in Europa. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 50 miljoen actieve klanten in 25 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Zalando biedt een one-stop modebeleving voor inspiratie, innovatie, interactie en shopping. Als Europa's meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Onze visie is om het startpunt voor mode te zijn met een netto positieve impact voor mens en planeet.