Morten Grubak wordt Vice President Creative Direction bij Zalando

Zalando benoemt Morten Grubak in de nieuw gecreëerde functie van Vice President of Creative Direction. Hij rapporteert aan Anne Pascual, Senior Vice President Product Design bij Zalando. Morten treedt op 1 oktober in dienst en is verantwoordelijk voor het bepalen van de overkoepelende creatieve richting voor het merk Zalando. Hij zorgt voor een uniforme en consistente creatieve aanpak en oplossingen voor het hele klanttraject en voor alle raakvlakken met de klant bij Zalando.

Morten Grubak vervoegt Zalando vanuit VICE media group, waar hij aan het hoofd stond van het Global Innovation lab van het Virtue agency. Onder Grubak's leiding lanceerde Virtue baanbrekend werk op het snijvlak van cultuur en technologie, zoals Coca-Cola Creations en een Grands Prix-winnend initiatief 'Backup Ukraine' in samenwerking met UNESCO. Hij was ook co-auteur van The Screenwear Paper, het eerste wereldwijde rapport over de perceptie van virtuele goederen door consumenten.

SVP Anne Pascual, die de leiding heeft over Design, Marketing en Content bij Zalando, zegt over de benoeming: "De introductie van de functie van Vice President of Creative Direction maakt deel uit van onze ambitie om van Zalando een merk te maken waar emotie en verhalen centraal staan en dat een bestemming is waar klanten geïnspireerd raken. Morten brengt een indrukwekkende creatieve staat van dienst met zich mee, met veel van zijn projecten die worden erkend als baanbrekend binnen de industrie. We zijn verheugd om zijn visie naar Zalando te brengen en we zijn klaar om samen spannende momenten te creëren!"
Morten Grubak voegt toe: "Ik heb Zalando de afgelopen jaren geleidelijk een sterke stem in stijl en cultuur zien opbouwen en ik ben erg enthousiast om aan deze reis deel te nemen. Ik voel dat mijn passie voor innovatie en optimisme voor creatieve mogelijkheden in de online ruimte perfect passen bij de spirit van Zalando. Ik kan niet wachten om samen met de creatieve teams vorm te geven aan Zalando's creatieve visie".